Jesteśmy praktykami, specjalistami i teoretykami


związanymi z branżą animacji i efektów specjalnych. Część z nas zawodowo pracuje przy tworzeniu gier, cyfrowych postprodukcji i wirtualnych przestrzeni. O rozwój naszych programów kształcenia i badań dbają przedstawiciele najlepszych studiów projektowania gier i animacji, a także czołowi badacze gier i filmu z międzynarodowych uniwersytetów. Dzielimy się z Wami naszą wiedzą i doświadczeniem.

Mgr Agnieszka Talik

ulubiona gra: seria Wiedźmin, seria Dragon Age, seria Bioshock, seria Dark Souls, Alice: Madnes Returns etc.

Czego Cię nauczę?

Podstaw preprodukcji filmowej, tworzenia concept artów, storyboardów i animatików, podstaw projektowania postaci, podstaw grafiki 3D

 

Doświadczenie:

Swoje pierwsze studia ukończyłam w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych
w Warszawie gdzie po raz pierwszy zetknęłam się grafiką komputerową. Jako absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu, uzyskałam doświadczenie w dziedzinie kultury
i sztuki. Z kolei swoje techniczne umiejętności rozwinęłam w Dolnośląskiej Szkole Wyższej kończąc ją jako równoległy kierunek studiów. Na co dzień pracuję jako freelancer – grafik generalista 2D/3D - realizując animacje krótkometrażowe, tworząc wizualizacje oraz trójwymiarowe modele dla rynku reklam i gier. Przez pewien czas współpracowałam z takimi firmami jak Impart, Dash Dot Creations, Juice czy Ten Square Games. Obecnie jestem wykładowcą na obu wspomnianych wcześniej, wrocławskich uczelniach gdzie przekazuję studentom wiedzę dotyczącą preprodukcji filmowej
oraz podstaw grafiki trójwymiarowej.

Mgr Ziemowit Poniewierski

ulubiona gra: Civilization, Fire Emblem, seria Elder Scrolls, Bayonetta

Czego Cię nauczę?

historia gier komputerowych, organizacja produkcji gier, prototypowanie, podstawy game designu, metody analizy gier, game design logika i mechanika gry

Doświadczenie:

Jestem absolwentem psychologii na UWr, zawodowo jednym z najbardziej doświadczonych twórców gier w Polsce. Pełniłem funkcję game designera i lead game designera przy wielu wydanych w Polsce grach (np. „Mimesis Online”, „The Roots: Gates of Chaos”, „Two Worlds”, „Pirate Saga”, „Tanadu”, „Wesoła Osada”). W latach 2008-2013 byłem współwłaścielem studia „Can’t Stop Games” tworzącego gry społecznościowe. Mam w swoim dorobku publikacje naukowe z zakresu psychologii zarządzania oraz projektowania gier. Obecnie pracuję w zespole Techlandu, zajmuje się też consultingiem w branży gier. Jestem także publicystą miesięcznika „Pixel”.

Dr hab. inż. Sławomir Nikiel

ulubiona gra: (3D) Call of Duty, (2D) Worms

Czego Cię nauczę?

Silniki i technologie gier, VR i nowe technologie w grach, stereoskopia i wirtualna scenografia

Doświadczenie:

Jestem informatykiem, specjalistą w  dziedzinie multimediów i grafiki komputerowej, systemów wirtualnej rzeczywistości oraz gier komputerowych, w tym systemów mobilnych. Prowadzę badania nad interakcją człowiek-komputer (Human-Computer Interaction) oraz cyfrowym dziedzictwem kulturowym (Digital Cultural Heritage). Posiadam w swoim dorobku ponad 70 opublikowanych prac, w tym jestem autorem monografii, rozdziałów w kilku monografiach oraz ponad 20 artykułów w czasopismach (w tym 5 z listy Filadelfijskiej). Czynnie uczestniczyłem w ponad 50 konferencjach międzynarodowych, zagranicznych i krajowych afiliowanych m.in. przez takie organizacje jak Komisja Unii Europejskiej ds. Technologii Informacyjnych, Eurographics oraz IEEE.

Mgr Patryk Scelina

ulubiona gra: Starcraft 2, Red Alert 1,2,3, Wing Commander 4, Revenge of Montezuma, Call of Duty 4

Czego Cię nauczę?

motion design, matte painting i techniki 2,5d, postprodukcja – kompozytowanie, efekty specjalne, projektowanie assetów dźwiękowych i montaż dźwięku

Doświadczenie:

Jestem grafikiem, producentem muzycznym i specjalistą postprodukcji filmowej. Posiadam doświadczenie w produkcji filmów animowanych w zakresie animacji i cyfrowej kompozycji obrazu. Brałem udział w realizacji seriali animowanych „Włatcy móch”, „1000 złych uczynków” oraz pełnometrażowych filmów animowanych „Włatcy móch” i „Złote krople”. Współtworzyłem wiele reklam telewizyjnych, filmów krótkometrażowych i dokumentalnych. W ramach działalności muzycznej zajmuję się produkcją muzyki na potrzeby zwiastunów filmowych, gier, filmów krótkometrażowych, reklam i seriali. Współpracuję z cenionymi w branży zwiastunów filmowych firmami tj. SubPub Music, Selectracks, Sonic Librarian. Moje utwory zostały wykorzystane m.in. w serialu „Agenci tarczy”. Prowadzę też vlog poświęcony postprodukcji obrazu i efektom wizualnym.

Dr Krystina Madej

ulubiona gra: uwielbiam gry dla dzieci i to niekoniecznie komputerowe

Czego Cię nauczę?

podstawy projektowania graficznego, komunikacja wizualna, edukacja medialna i media dziecięce

Doświadczenie:

Jestem absolwentką kierunku artystycznego w zakresie sztuki poligrafii uzyskanego na Concordia University oraz studiów z zakresu professional writing ukończonych w Kennesaw State University.  Posiadam doktorat z zakresu narracji cyfrowych uzyskany w School of Interactive Arts and Technology, Simon Fraser University. Jestem profesorem wizytującym w Georgia Institute of Technology oraz w SFU i Center for Digital Media w Vancouver. W pracy naukowej koncentruję się na mediach interaktywnych dla dzieci. Posiadam wieloletnie doświadczenie w zakresie projektowania graficznego dla wielu kanadyjskich firm i instytucji, np. Design & Communications Concepts, Embryon Advertising i inne, w których podejmowałam się zadań ilustratora, projektanta internetowego, projektanta typografii, twórcy materiałów promocyjnych i graficznego wystroju wystaw artystycznych i zbiorów muzealnych. Byłem także wieloletnim wiceszefem agencji kreatywnej J. Budd & Associates Ltd.

Prof. DSW dr hab. Jan Stasieńko

ulubiona gra: Baldur’s Gate, This War of Mine, The Beginner’s Guide i wszystkie gry Sosa Sosowskiego

Czego Cię nauczę?

historia mediów wizualnych i interaktywnych, historia animacji i efektów specjalnych, podstawy game designu, storytelling i story design

Doświadczenie:

Jestem założycielem Centrum "Digital Masters", doktorem nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa i doktorem habilitowanym nauk o kulturze, autorem książki „Alien vs. Predator? Gry komputerowe a badania literackie”, członkiem International Digital Media and Arts Association i Polskiego Towarzystwa Badania Gier. Odbywałem staże naukowe w Department of Communication State University of New York College at Brockport oraz w Centre for Digital Media i Simon Fraser University w Vancouver. Byłem organizatorem (wraz z Agnieszką Dytman-Stasieńko) cyklu konferencji „Język a multimedia”. W pracy naukowej koncentruję się na posthumanistycznych kontekstach technologii medialnych, narracyjnych aspektach gier wideo, historii i antropologii nowych mediów, w tym efektów specjalnych. Jestem twórcą kilku nagradzanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego programów studiów licencjackich i magisterskich z zakresu humanistyki cyfrowej, animacji 3d i mediów interaktywnych. Ostatnio zrealizowałem projekt naukowy „Osoby niepełnosprawne jako aktorzy sesji rejestrowanych przy użyciu systemu motion capture.”

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:


digitalmasters@dsw.edu.pl

71-355-14-38

ul. Strzegomska 47, 53-611 Wrocław, pok. 119